برند محصول

برند تجاری

فواید برند تجاری در محصول:

مدیریت برند کلید اصلی بازارهای مدرن است. در دنیایی که محصولات در حال تکثیر و شباهت بیشتر هستند، مدیریت برندها برای بقای محصولات و همچنین شرکت های سازنده آنها حیاتی است.

مدیریت نام تجاری بلند مدت با برند و انتخاب یک نام آغاز می شود. مفهوم برند به معنای نام تجاری اشاره دارد، به عبارتی کلمه برند مرزهای یک برند تجاری را مشخص می کند. خلق یک نام تجاری مانند نامگذاری یک فرزند جدید است. در اصل برند برای شناسایی پیشنهادها ارائه می شوند. همچنین به ایجاد یک سری مفاهیم در ذهن مشتری کمک می کند.

کلمه “برند” ریشه در جامعه نروژی دارد “برند” به معنای داغ زدن است. در زمان های قدیم ، کشاورزان علامت های سوختگی را به عنوان شناسه روی دامها می گذاشتند تا دارایی خود را تشخیص دهند. اگر قرار بود دامهایی با محصولاتی در دنیای امروز جایگزین شوند، بازاریابان برای تمایز محصولات خود از محصولات رقبا به برند تجاری متوسل می شدند. علاوه بر این، برند به معنای اطمینان ذاتی مشتریان بر وجود سطح مشخصی از کیفیت  است.

بسیاری از محصولات مصرفی ، علاوه بر ویژگی های اساسی خود، به بسته بندی جذاب و “نام تجاری” نیاز دارند. علامت تجاری یک نشان است که به مشتری در یادآوری فوری یک شرکت و در نتیجه سطحی از عملکرد آن کمک می کند و آن را از این طریق از محصولات رقیب با ماهیت مشابه متمایز می کند.

طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا ، “نام تجاری بخشی از برندتجاری است که از یک کلمه، حرف و گروهی از کلمات یا حروف تشکیل شده است تا کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان را شناسایی کند و آنها را از رقبا جدا کنند. “

دیوید اوگیلوی یک برندتجاری را به عنوان “ایده مصرف کننده از یک محصول” تعریف کرد.

ولی به نظر من برند تجاری رو امروز فقط میتوان یک یا چند کلمه یا علامتی دانست که سطحی از عملکرد و ارزش و ویژگیها را در در ذهن گروهی از متوجحین به یک محصول تداعی میکند.

یک نام تجاری بر اساس ویژگی های منحصر به فردی که توسط مصرف کنندگان درک می شود ، یک محصول یا خدمات را از ارائه مشابه متمایز می کند. نمونه هایی از نام تجاری در بازار صابون های توالت عبارتند از: LUX ، LIRIL ، REXON A ، EVITA ، PROTEX ، HAMAM و LE SANSI

برند تجاری علامت یا طرحی است که به منظور شناسایی استفاده می شود. به عنوان مثال ، هواپیمایی ماهان

برند تجاری

نسخه قانونی برند تجاری “علامت تجاری” است.

هدف از برند سازی تجاری این است که محصول برند دار خود را قابل تشخیص از رقبا کنید. اصطلاح “برند” به طور گسترده ای برای تمام علائم شناسایی مانند نام های تجاری ، علائم تجاری ، نمادهای تجاری ، تصویر ، طراحی بسته ، رنگ آمیزی متمایز یا حروف با یا بدون برخی از شعارهای جذاب استفاده می شود.

صاحب برند ثبت شده شخصاً در پشت کالای برند دار ایستاده و تضمین شخصی را برای حفظ کیفیت و استانداردهای محصول مطابق با تبلیغات منتشر شده ارائه می دهد. قسمت قابل تلفظ برند نام تجاری است. مثال- پپسی و کوکاکولا نام تجاری هستند. بخشی از برندکه به عنوان نماد ، طرح یا حروف متمایز ظاهر می شود ، علامت تجاری یا آرم است. که از نظر بصری قابل تشخیص است اما به طور معمول قابل تلفظ نیست.

برندچیزی فراتر از یک محصول است. این یک قرارداد بین مشتری و خالق است. این یک مفهوم را در بر می گیرد ، جهت می دهد و هویت منحصر به فردی را تعریف می کند. برندها صرفاً نمادهای موجود در یک محصول یا یک تمرین گرافیکی و آرایشی نیستند. برندتجاری امضای فرآیند خلاقانه و مداوم تجدید شده است. محصول همان چیزی است که شرکت تولید می کند.

نام تجاری همان امیدها / انتظارات / خدمات است که مشتری خریداری می کند. کلمه “برند” یک اصطلاح جامع است. برند تجاری به معنای اثبات مالکیتی جداناپذیر و غیرقابل حذف از یک محصول یا علامت گذاری آن است. این به معنای نشانه یا نمادی از کیفیت است. این بهترین وسیله برای تبلیغات و موقعیت یابی (نقطه فروش منحصر به فرد) در بازار است. نام تجاری بهترین وسیله برای جذب و حفظ تقاضای مصرف کننده در یک بازار رقابتی است.

برندتجاری عبارت است از دادن نام مشخص به یک کالا یا گروهی از محصولات از یک فروشنده. نام مشخص شده باعث ایجاد فردیت وارزش ویژه در محصول می شود، از این رو می توان آن را به راحتی از محصولات رقیب در بازار تشخیص داد یا شناخت.

برند تجاری اصطلاحی قانونی است. و یکی از جنبه های برند این است که یک برند تجاری طبق قانون نام های تجاری و برندهای تجاری ثبت شده است. و از حمایت قانونی برخوردار است. برند ثبت شده در انحصار فروشنده است. و در صورت استفاده از آن می توان علیه آنها اقدامات قانونی انجام داد. و این مسئله برای برند در بازارهای رقابتی ایجاد تمایز می کند. تمایزی که زمان و هزینه می برد تا دیگران بتوانند به مرزهای آن ورود پیدا کنند. مرزهایی که در ذهن مشتریان ایجاد شده است و ضامن فروش و کسب در آمد برای آینده سازمان است.

سعید فرزامی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی هستند.